lørdag den 28. april 2012

Fødselsdag!!

(skrevet d. 26. april)
Mandag havde Prince (vores næstmindste lillebror) fødselsdag og fyldte 5 år. Fødselsdag er normalt ikke noget de gør så meget ud af her og er faktisk heller ikke rigtig noget, de har råd til at fejre, hvilket blot giver mig rigtig dårlig samvittighed over den fine kage de lavede til mig, for jeg ved hvor meget en dåse syltetøj, et æble og icing sugar koster, og det er rigtig meget i forhold til deres budget. Julie og jeg meldte os derfor frivilligt til at lave en fin fødselsdagskage til Prince, og vi havde da også købt ham en army-rygsæk på markedet. Kagen og gaven bragte stor glæde hos hele familien J
I dag har søster Ruth fødselsdag! Af en eller anden grund er jeg den som har glædet sig mest.. Abi (mindre søster) og jeg fik lavet to fine chokoladekager (lavet med dyr kakao fra shop i boma (byen)) og Ruth fik en flotte citenga, som Jules og jeg købte til hende i Lusaka. Endnu et kagehit, især hos de små drenge J
Alt i alt går det rigtig godt her hos familien Maponda, hvor jeg nyder det stille og rolige afrikaner liv J
Den skøreste ting skete i onsdags, jeg mødte en amerikansk dame og hendes tre børn på markedet. Hun inviterede mig hjem til frokost i dag (lørdag) og det er virkelig lille-USA!! God mad og internet :) SÅ underligt at vi ikke er stødt på dem før, der er trods alt ikke vildt mange hvide her.. De er missionærer, både hende og hendes mand, og har boet her i 5 år. De elsker det virkelig, men lever i deres egen lille USA-bobbel med amerikansk tv, rindende vand og hjemmeskoling af deres børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar