tirsdag den 7. februar 2012

Goodbye Daraja, hello Kibera

Afskeden med Daraja var ikke sjov. Lis, Julie og jeg var også blevet rigtig gode venner med køkkenpersonalet og hjulpet dem en hel del med maden, så det var sørgeligt. Simon (drengen på billedet) var blevet lettere glad for mig (ikke om jeg forstår det: fedtet hår og sundhedssandaler) , men mente altså at jeg skulle blive i Kenya sammen med ham, for jeg var sød. Helst ville han gerne giftes. Jeg sagde at mine forældre skulkle have 50 køer eller en babygiraf så. Babygiraffen var for sjov, men de betaler rent faktisk i køer for deres koner! typisk 8-12 køer, alt efter hvor smuk og klog hun er. Simon var uddannet kok og ville meget gerne vide om det var nemt at få arbejde som kok i Danmark og hvad en flybillet dertil kostede. Jeg fik dog lov til at tage med Julie til Zambia. (det er Simons fedtfinger der har haft fat i kameraet, sorry)


I Nairobi havde vi en halv dag, hvor vi var nogle der tog til slummen Kibera. Det var en stor og sjov oplevelse at opleve et samfund som det. Svært at beskrive med ord. Vi fik blandt andet at vide, at regeringen påstår at der bor 171.000 mennesker, men at der i virkeligheden bor 1.700.000. På denne måde får folkene i Kibera færre penge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar