torsdag den 23. februar 2012

Fødselsdag i Zambia

Skrevet den 18/2
Jeg havde en rigtig godt 20 års fødselsdag her i Nyimba med kun få 20-års-komplekser. Julie og jeg underviste i engelsk og matematik på skolen og efter frokost var vi henne for at se dem øve til en kor/drama/poetry konkurrence der fandt sted i nabobyen Ndake i går, fredag d. 17.
Om eftermiddagen kom Ninna og Hannah på besøg og vores familiemor, Meriam, og familiefar, Maponda, havde bagt en virkelig lækker kage til mig. Norah og en af pigerne fra Nyimba High School havde hver tegnet mig en fin tegning og skrevet er rigtig sødt kort J Ninna og Hannah gav mig to chitengas (en nederdel, som alle har på her. Eller pigerne går faktisk ikke så meget i dem, men Meriam vil ikke lade os forlade huset uden… Det er virkelig hende der styrer slagets gang i denne familie!). Af Julie fik jeg chokolade og en paraply (praktisk både i sol og regn!), som vi fik pruttet fra normal-zambianer-pris 15.000 kwacha til 12.500 kwacha! Rimelig godt gået, da det ikke en gang var mzungu (=hvidt menneske) -pris.

Bagefter hyggede vi med kortspil (pigerne kæmper lidt med fisk og røvhul, som vi kalder president) og fik god aftensmad. Meriam var ret ked af at Hannah og Ninna ikke skulle spise med, endnu en af de mange misforståelser.
Alt i alt en rigtig god dag. Nu er jeg 20 gamle år J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar