lørdag den 25. februar 2012

Fangede øjeblikke

Søde Julie-Dorte og den lille bamse vi gav hende. Jeg havde heldigvis medbragt en hjemmefra.

Shoppen! Vores værelse er lige bagved. De sætter fjernsynet (et lille et) op på disken, også medbringer man ellers selv en lille træbænk til at sidde på, hvis man har det. Ellers er jorden også meget fin. Pigerne fejer hele området hver morgen.

Julie og jeg! Norah og Enalla flettede vores hår og vi har kun fået ros for det! De synes vi ser så smukke ud. Sisi jawama! (det har kan vi faktisk forstå når eleverne siger til os) Det går bedre og bedre med nianja/nsenga (ja de snakker flere stammesprog...) Vi har fået noget undervisning og forsøget at øve os :)
Jeg er bogstavelig talt i heaven med alle de kyllinger der er her. De er overalt og er så søde! :) Mindre glad var jeg da der blev klækket en handicappet kylling :( jeg prøvede at give de mad og varme den (familien var virkelig ond mod den! Og det var dens mor-høne også!), men den døde :(
 Vi har også grislinger. Og lizards og ikke at forglemme rotterne...


På besøg hos Meriams søster (1 ud af 12 eller sådan noget), Junis. Det er Julie-Dortes mor (hun er inde i huset, det er det hus hele familien bor i. 5 børn og to voksne)

1 kommentar: