torsdag den 28. juni 2012

Ude godt, hjemme bedst

Det er ikke alle dage i det sidste halve år, hvor jeg troede, at dette ville ske, men nu sidder jeg igen hjemme i vores sorte lædersofa i rækkehuset i Værløse.


Jeg er glad for at være hjemme igen og kan ikke lade være med at smile bredt når jeg cykler rundt i Danmarks mere og mindre gode sommervejr, går rundt i Københavns gader eller tager på et fitnesshold. En ting jeg i hvert fald har lært, er at værdsætte det jeg har herhjemme mere end noget andet. Det er her jeg er god til 'at leve' og her jeg ved præcis hvad normer og kultur siger. Men det er samtidig her, jeg bruger alt for mange penge på alt for mange unødvendige ting og mad, penge som ville gøre meget større gavn i mange andre dele af verden. 


Jeg savner Zambia og min zambiske familie der rigtig meget og skal helt sikkert tilbage til Afrika igen (og helst inden alt for længe!) 
Jeg kan kun give andre folk ret i når de siger, at det bedste ved at rejse er, alle de forskellige mennesker man møder og lærer at kende.

Hvis du læser denne blog fordi du overvejer at tage med MS til Afrika, så kan jeg ikke andet end varmt at anbefale dig turen! Find mine blogindlæg fra Kenya og Zabia frem (januar-maj) og tag afsted! Det er en oplevelse jeg ikke ville være foruden.


Til interesserede, har jeg besluttet at søge medicin på KU og håber på vinterstart! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar