fredag den 20. januar 2012

2. uge i fantastiske Kenya


Så blev det fredag og tid til en tur til Nanyuki igen med bumlebussen.. jeg sidder på en cafe med et meget langsomt internet. Senere skal jeg ud og spise lokalt med nogle af pigerne :) 2. uge er gået endnu stærækere end uge 1, vi oplever så meget og har det rigtig godt! Jeg håber I alle har det godt! :)
Kenyanerne er generelt SÅ søde og venlige og et virkelig glad folk, lige meget om de er fattige på landet, bor i slummen i Nanyuiki (den besøgte vi tirsdag) eller er lidt rigere inde i byen.

Lørdag formiddag gik nogle af pigerne til marked i nabobyen Neibor. Vi skulle lige krydse en lille flod :) til MANGE grin for dem der bor der....

Min ynglingsret på Daraja: Githeri. Den består af bønner, majs (store,grove majs), spinat, kartofler og græskar :)

Lisbeth, Julie og jeg :) Jeg og Julie skal til Zambia sammen.

Ugemenuen - det er det samme hver uge :) Onsdag er som sagt køddag..

En Maasai womens group (se indlæg om Maasai)

Lisbeth og skiltet foran den primary school hvor jeg i dag og i går underviste en lektion i matematik. Rounding off numbers. I dag var planlagt, men i går var vi der faktisk kun for at observere. Men læreren i 5.west mødte ikke op .. så, Rie og jeg underviste i rounding off numbers :)

Nanyuki ligger som sagt lige ved ækvator

Vi har været ude og besøge forskellige familier fra de forskellige stammer. Denne familie bor 300 m fra Daraja. Det er de to døtre som er med på billedet. Begge deres mænd arbejder i en by længere væk og er sjældent hjemme. De sover seks i huset bag os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar